E-sport szakosztályt indít a Szombathelyi Egyetemi Sportegyesület!

2017. november 28., 08:29
Berobban az e-sport hazánkba is?

Az utóbbi hetekben egyre gyakrabban lehet hallani, hogy a magyarországi futball klubok sorra jelentik be tevékenységi körük kibővítését, azon belül is az úgynevezett e-sport irányába való nyitást. No de mi is az az e-sport? Tulajdonképpen azok a számítógépes/konzolos játékok melyeket világszerte már oly sokan űznek, hogy külön bajnokságokat szerveznek köréjük. Ezeken komoly pénzdíjakért profi játékosok/csapatok versenyeznek egymással. Ezek előnye, hogy nem feltétlenül kell elutazni egy adott helyszínre, hanem akár otthonról a kényelmes fotelből is megküzdhetnek egymással a „gémerek”. De akkor miért is nevezzük sportnak? Egyszerűen mert emberek tanulnak, gyakorolnak és versenyeznek egymással. Ez egy szellemi sport, tulajdonképpen olyan, mint a sakk, ami ráadásul hasznos képességeket is fejleszt egyben. Erősíti az egyén koncentrációs képességét, a csapatban való gondolkodást, az előre látást, a reakció időt és még sok minden mást is. Viszont az e-sportra is igaz, hogy azok képesek hosszútávon kimagasló és egyenletes teljesítményre, akik mellette rendszeresen mozognak is, tehát hagyományos értelemben is sportolnak.

No de, hogy hogyan jött az ötlet, arról Hurtik Pétert, a Szombathelyi Egyetemi Sportegyesület (SZoESE) ügyvezető elnökét kérdeztük.

A SZoESE hagyományosan a fizikai sportágakra koncentrál, hiszen feladata, hogy gyakorlati és szabadidós helyszínként funkcionáljon, a Savaria Egyetemi Központ (SEK) hallgatói számára. Akkor mégis hogy jött az E-sport szakosztály gondolata?

A gondolat már régóta érlelődött bennem, hiszem magam is űzőm szabadidőmben ezeket a játékokat. Viszont a technikai és szervezési feltételek az utóbbi időben lettek olyan szintűek, hogy érdemes legyen ebbe belevágni. De, hogy biztosra menjek, előtte azért végeztem egy közvélemény kutatást, ami meglepően biztató eredményekkel szolgált.

Kifejtenéd ezt bővebben?

A SEK nappali tagozatos hallgatóinak közel 25 százaléka játszik számítógépes/konzolos játékokkal, 49,2 százalékük naponta, 75 százalékük hetente többször. Azért ez egy elég jelentős szám. A felmérés alapján pedig a kitöltők 90 százaléka szívesen venne részt egyetemi e-sport bajnokságon. Szóval ebből is látszik, hogy az igény elég nagy e tekintetben.

Ez valóban elég nyomós indok. Mi lesz a következő lépés?

A következőkben szeretnék egy fórumot összehozni, melyen a hallgatókkal együtt megbeszéljük a részleteket. Mi nem csak egy adott játékra koncentrálnánk, mint a magyarországi nagy futball klubok, hanem szélesítenénk a kört. Már most a napokban több diák megkeresett azzal, hogy szívesen vállalna komolyabb szervezői szerepet is. Miután pedig kialakítjuk a rendszert tesztelni fogjuk azt egy-egy próba házibajnoksággal.

Mi a hosszútávú célotok ezzel?

Legfontosabb számunkra a közösségépítés. Úgy érzem az utóbbi időben nehezebb volt összehozni az egyetemistákat, mint a virtuális világ megjelenése előtt. A felmérésből is látszik, hogy sokan játszanak, viszont többnyire egyedül. A cél, hogy ezt a jövőben együtt csinálják.

Nem félsz attól, hogy a sok játék elviszi a hallgatók figyelmét a tanulástól?

Nem hiszem, hogy ettől tartanunk kellene. A hallgatók felnőtt emberek, akik tudnak felelős döntéseket hozni. Azért jelentkeztek az egyetemre, hogy tanuljanak, de mellette miért ne szórakozhatnának is együtt? Véleményem szerint a legjobb tanulás maga a játék. Azt is meg kell említeni, hogy ezáltal fejlődik a számítógép kezelői tudásuk és az idegennyelv készségük is, hiszen a játékok többségének nincs magyarosított verziója. Azt gondolom, hogy bíznunk kell a fiatalabb generációban és el kell fogadnunk, hogy a világ folyamatosan változik. A számítógép már most is része a mindennapjainknak.

Ez valóban így van. Remélem hamarosan sok sikeres e-sporttólóról fogsz tudni beszámolni nekünk. Jó és eredményes munkát kívánunk ehhez!




« Vissza az előző oldalra!


Szombathelyi Egyetemi Sportegyesület - Magyar